بایسته های انتظار
تاريخ : جمعه 4 شهريور 1390برچسب:, | 1:54 | نویسنده : نوكر امام زمان

بایسته های انتظار

ما اکنون در دوران انتظار به سر می بریم دراز دامن ترین مرحله در تاریخ اسلام است. به راستی مهمترین بایسته ها و مسئولیت های این مرحله چیست؟

آنچه در پی می آید خلاصه ای از این بایسته ها و مسئولیت ها است.

1-      آگاهی :

آگاهی خود بر چند گونه است: الف) بینش توحیدی، که خدا بر هر کاری تواناست و هر چیز در آسمان و زمین تحت فرمان اوست. ب) آگاهی به وعده الهی ، در شرایط سخت سیاسی و مرحله ضعف و ناکامی و در شرایط سقوط. یکی از سخت ترین کارها نایل آمدن و درک سخنان خدای متعال است.

سست مشوید و اندوه مخورید ، شما برترید اگر مومن باشید. (آل عمران(3) آیه 139)

هر آینه خدا هرکه را یاری اش کند، یاری می کند. (حج(21) آیه 40)

بجنگید تا آشوبی نباشد و دین از آنِ خدای شود. (همان ، آیه 193)

ج) آگاهی به سنت های الهی در تاریخ و اجتماع که لازمه آن آمادگی ، زمینه سازی ، حرکت و فعالیت و محال بودن گذر از آنها. بنابر فرمان خداوند مسلمانان باید آمادگی لازم را برای ورود به این مبارزه قاطع و سرنوشت ساز ایجاد کنند.

2- امید واری:

دومین بایسته امید واری است ، زمانی که انسان به برآورده شدن وعده های خداوند و قدرت او امید وار باشند هرگز ناکام نخواهد شد.و نیرو و قدرتش پایان ناپذیر خواهد بود.

3- مقاومت:

سومین بایسته مقاومت است که نتیجه امید واری است همانند غریقی که وقتی گروه نجات را می بیند و بر امواج آب غالب می شود و برای این کار در خود نیرویی شگرف خواهد یافت.

4- حرکت:

حرکت همان امربه معروف و آماده سازی زمین برای ظهور امام عصر (عج) و آمادگی بینش ایمانی و توانایی در نسل مومنی است که به یاری امام و زمینه سازی ظهورش قیام کنند.

5- دعا برای ظهور امام:

آخرین بایسته دعا برای ظهور امام می باشد. از عوامل مهم نزدیک ساختن ظهور امام دعا به همراه حرکت و فعالیت و امر به معروف و نهی از منکر می باشد. دعاهای زیادی در باب ظهور امام رسیده است مانند: دعای فرج و دعای افتتاح.

منبع : کتاب انتظار پویا / نویسنده : آیة الله محمد مهدی آصفی / ترجمه : تقی متقی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: